Wednesday 13 November 2013

jangan hilang harapan

saya percaya setiap orang akan sampai lowest point on their relationship in life.hati sakit macam kena pijak.kehilangan separuh jiwa.hati sakit sampai menangis tak keluar air mata.dan sedar atau tak,kebanyakan dari kita akan sedar akan adanya tuhan bila waktu susah begini.Dia lah yang menjadi tempat meminta,mengadu bilamana sudah tiada telinga lagi yang mampu mendengar sedih kita.

sekadar nak beri nasihat.saya pun naik menyampah dengan diri sendiri.tapi perasaan ini bukan saja saja reka.bukan saja saja minta.soalan yang kerap bermain diminda,kenapa?kenapa jadi macam ini?kenapa dia tak pernah nampak susah payah aku selama ini?kenapa?saya sendiri pun tiada jawapan untuk itu.saya anggap itu adalah karma.mana tahu boleh buat datangkan semangat.mungkin sebelum ini saya bersikap kejam dengan orang.mungkin saya pernah sakitkan seseorang.mungkin.

saya malas.saya dah tak nak sakit hati.saya malas nak sumpah seranah orang.sampai satu tahap saya sendiri berang.malas nak kenal hati budi manusia.malas.malas.malas.tapi itu semua keluar dari mulut saja.sedangkan hati bila bila masa Dia boleh bolak balik kan.kuasa tuhan kena pasrah,dan tak boleh pulak kita marah marah.there's always rainbow after the rain.itu orang kata lah.

satu benda yang saya percaya dari dulu sampai sekarang.jangka masa kita bercinta dengan seseorang tak menjamin langsung dia adalah jodoh kita.jangan takut ambil risiko.maybe this is your destiny.alhamdulillah,saya bahagia tengok dia hari hari.saya bersyukur dia masih lagi menjaga apa yang harus dia jaga walaupun hari hari saya sakit hati memendam rasa..sementara masih bernafas ini,minta doa dari Dia.tuhan sentiasa dengar doa kita.jangan minta sekali.jangan minta dua kali.tapi minta berkali kali.semakin kita minta,semakin kita dekat denganNya.Kadang kadang pencinta rahsia itu lebih indah daripada pencinta yang memberitahu seluruh isi dunia.i love you to the moon and comeback.

1 comment:

  1. Moga Allah munculkan pelangi setelah hujan turun .

    It's really hurt when someone u love most ,do something that make u clueless.. I knew this feeling.

    Manusia xkan selama2 jatuh lau dia usaha utk bangkit .
    Dan Allah xkan mengubah nsib seseorang tu melainkan dirinya sendiri yg ubah :)
    Jia yo = fighting= hamasah =semangat2

    ReplyDelete